Размер шрифта: A AA Изображения Выключить Включить Цвет сайта Ц Ц Ц Х

Главная | Регистрация | Вход Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
ГосУслуги
Электронный дневник Заявка в техподдержку
Категории раздела
Учителя [100]
Материалы для работы учителей-предметников
Администрация [25]
Материалы для работы администрации школы
Классные руководители [15]
Материалы для работы классных руководителей
Конкурсы [1]
Положения, приказы по конкурсам
Наш опрос
Как вы относитесь к введению ФГОС ОВЗ и ФГОС обучающихся с умственной отсталостью?
Всего ответов: 99
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлов

Главная » Файлы » Учителя

Урок повторения пройденного материала.
[ Скачать с сервера (40.0 Kb) ] 18.01.2009, 21:01
Тема: Нравится ли тебе твой дом? (Do you like your house?)
Цель: Познакомить учащихся с новой лексикой по теме «Дом, квартира».
Задачи: 
- повторить употребление оборотов «there is – there are», познакомить учащихся с новыми словами по теме «Дом, квартира», активизировать лексические единицы в речи учащихся;
- развивать навыки беглого и правильного чтения, монологическую и диалогическую речь, фонематический слух, внимание, воображение, память;
- воспитывать наблюдательность, интерес к изучению английского языка, самостоятельность, активность учащихся на уроке.  
Оборудование: карточки с изучаемыми словами, картинки с изображением предметов мебели, комнат, индивидуальные карточки, аудио кассета с записью текста для аудирования, учебник.

Ход урока:

1. Орг. момент.
- Stand up. Good morning.
= Good morning, good morning,
  Good morning to you
  Good morning, good morning,
  We are glad to see you.
- I am glad to see you too.
- How are you?
= I am fine, thanks. And you?
- I am fine too, thank you. Sit down, please.
- Let’s begin our lesson. Listen to me and answer my questions.
- Who is on duty today?
= I am.
- What date is it today?
= Today is the ... of.... .
- What day of the week is it today?
= It is ... .
- What season is it now?
= It is winter.
- What is the weather like today?
= It is cold and cloudy.
- Who is absent today?
= .... is/are absent today.

2. Фонетическая зарядка.
- Look at the blackboard listen to a shot poem and follow me.

There is a sofa.
There is a door.
 There is a carpet
On the floor.

- Let’s read a poem once more all together. 
- Who wants to read the poem?
- What is the Russian for `` sofa ``?
- What does `` door `` mean?
- Who can translate the poem?
= Есть диван
  Есть дверь
  На полу лежит ковер.
- Thanks. Good for you.

3. Лексическая разминка.
- Now let’s repeat our words. Listen to me and repeat after me.(одновременно показ картинок с изображением предметов мебели).
- Look at the blackboard. Read and translate these words by chain. (на доске слова обозначающие предметы мебели).

4. Новая тема: «Do you like your house?»
- And now look at the blackboard. Let’s read the theme of our lesson. 
= Do you like your house?
- Translate it, please.
- As for me I like my house. And you? Answer the questions, please.
= So do I. Yes, I do. I like my house.
- Today on the lesson we repeat ``there is – there are``. Tell me when we use ``there is`` and when we use ``there are``.
= ``There is`` мы используем в единственном числе, а ``there are`` во множественном числе.
- Listen to me and repeat after me. «There is – there are» (отработка произношения оборотов). 
- Good for you.

1. - Now open your textbooks on page 107 exercise 1. Read the task, please.
- Let’s read a letter. (2 учащихся читают текст)
- Read the letter ones more to yourselves.
- Listen to me and answer my questions.
- Does Alice like her new house?
= Yes, she does.
- How many rooms are there in her house?
= There are 6 rooms in her house.
- And now look at the blackboard. You can see some photos of Alice` s house. What rooms are there in her house?
= There is a living room (a dining room, a kitchen) in her house.
= There are bedrooms in her house.

2. Now listen to the tape-recorder. And after that answer what there is in Alice` s room.
- Put a picture and say what there is in Alice` s room.
= There is a bed (a wardrobe, a desk, a chair, a carpet) in her room.
= There are bookshelves (curtains) in her room. 
- Is there a TVset (a video...) in her room?
= There is no TVset ( video...) in her room. 
= There is not a TVset (a video...) in her room.

3. Объяснение домашнего задания.
- Open your daybooks. Write down your home task.
At home you should describe your house, using «there is – there are»

Физ. минутка
- Let` s have a rest. Stand up, please.
Hands up
Hands down
Hands on hips
Sit down.
Let` s do it once more. 

4. - Now I` ll give you some cards. You should choose ``there is`` or ``there are``. (работа учащихся по индивидуальным карточкам ).

5. And other pupils turn to each other. Ask to each other about your houses. Make up your dialogues using «there is – there are». You have only 4 minutes.
- I listen to you, tell me your dialogues.
- Good for you. Well done.

6. - Now open your textbooks on page 108 exercise 2.
- Look at these pictures and answer the question.
- What things can you find in different rooms?
- Listen to example. We can see a stove in the kitchen.
- Where can we see ... (a bed, a wardrobe, a desk, a chair, a carpet, bookshelves, curtains, a TVset , a video) in the ... (living room, dining room, kitchen, bedroom).

5. Итог урока.
Подведение итога работы на уроке.
Выставление оценок.
- Stand up. The lesson is over. Good bye. 


Категория: Учителя | Добавил: mikschool
Просмотров: 1367 | Загрузок: 177 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт

Морозные дни
Морозные дни
Рейтинг сайтов
Участник Общероссийского рейтинга школьных сайтов
Народный ревизорро
VK
Школьное питание
Школьное питание
Поиск
Друзья сайта
Решаем вместе
Есть предложения по организации учебного процесса или знаете, как сделать школу лучше?